اعتماد، قدرت و رتبه بندي جستجو
اعتماد، قدرت و رتبه بندي جستجو
اگر موتورهاي جستجو بتوانند به لينك ها يا حساب هاي اجتماعي اعتماد كنند، آيا مي توانند ياد بگيرند كه به وب سايت ها اعتماد كنند؟ كاملا. عوامل متعددي در ايجاد سئو وب سايت وجود دارد كه هم كاربران و هم موتورهاي جستجو آن را قابل اعتماد مي دانند. در اينجا به عناصر Trust جدول تناوبي عوامل سئو مي پردازيم. Frédéric Dubut، مدير ارشد برنامه Bing ميگويد: «فقط براي چارچوببندي آنچه كه ما آن را قابل اعتماد ميدانيم، تصور كنيد كه يك وبسايت تجارت الكترونيك داريد، و يك كاربر به وبسايت شما ميآيد.» "اولين سوالي كه بايد از خود بپرسيد اين است كه آنها از خود مي پرسند: "آيا مي توانم شماره كارت اعتباري خود را به آن وب سايت بدهم و مطمئن باشم كه در دستان خوبي خواهد بود؟"
يك وب سايت تجارت الكترونيك بسيار معروف در سياتل [آمازون] فعال است و بديهي است كه همه قرار است شماره كارت اعتباري خود را به آنها بدهند. مي دانيد كه شماره كارت اعتباري شما در دستان خوبي است.» و سپس، شما يك دسته از وبسايتها را دريافت ميكنيد كه مقالات وبلاگي دارند كه به وضوح عجله شدهاند و اشتباهات تايپي زيادي دارند و براي مثال، پيوندهاي TrustPilot كار نميكنند و تعداد زيادي از اين نشانههاي كوچك وجود دارد كه شما را وادار ميكند. فكر كنيد، "خب، اينجا چيزي درست نيست. من واقعا احساس راحتي نمي كنم كه شماره كارت اعتباري خود را به خدمات سئو در تهران بدهم. به عنوان يك مدير وب سايت، به عنوان صاحب سايت، فقط بايد فكر كنيد كه در اين مقياس كجا هستيد؟ آيا به آمازون نزديكتر هستيد يا به آن وبسايتي كه داراي اشتباهات تايپي زياد است و لينكهاي كمك آن كار نميكنند نزديكتر هستيد؟» دوبوت مي پرسد.
اختيار اقتدار بودن به طور معمول به معناي اين است كه يك رهبر شناخته شده در زمينه يا بخش تجاري خود باشيد، و اين زماني بسيار مفيد است كه هدف اين باشد كه به طور ارگانيك رتبه خوبي داشته باشيد. طراحي سايت اينترنتي موجود در پول شما، جايگاههاي زندگي شما (YMYL) كه توصيههاي مالي يا پزشكي ارائه ميدهند، بهويژه مورد بررسي قرار ميگيرند. در سال 2019 گوگل تأييد كرد كه براي پرسشهاي YMYL، «در سيستمهاي رتبهبندي ما به عواملي مانند درك ما از اعتبار، تخصص يا قابل اعتماد بودن صفحاتي كه در پاسخ ارائه ميكنيم، اهميت بيشتري ميدهد». بري شوارتز، سردبير Search Engine Land News، مي گويد: «گوگل گفت: «هي، اگر مي خواهيم اين محتوا را به مردم توصيه كنيم، بايد مطمئن شويم كه آن را قابل اعتماد، معتبر و كارشناس نوشته است». گوگل در درجه اول اعتبار را بر اساس هر صفحه ارزيابي مي كند. با اين حال، سيگنال هاي سراسر سايت نيز ممكن است براي تكميل صفحات جداگانه استفاده شوند. انواع لينكهايي كه صفحات شما دريافت ميكنند (به ويژه از وبسايتهاي معتبر و سايتهاي ديگر در جايگاه شما)، كلماتي كه در داخل و اطراف آن بك لينكها استفاده ميشوند، معيارهاي تعامل، مدت زمان فعاليت سايت شما و حتي بررسيها ممكن است به عنوان سيگنال براي موتورهاي جستجو استفاده شوند. براي سنجش اقتدار Google همچنين براي ارزيابي كيفيت صفحاتي كه در نتايج برتر ظاهر ميشوند و دستورالعملهايي كه از تخصص مرجع، مرجعيت و اعتماد (يا EAT) پيروي ميكنند، قرارداد ميبندد. ارزيابيكنندهها مستقيماً بر رتبهبندي تأثير نميگذارند، اما بازخورد آنها براي بهبود الگوريتمهاي جستجوي Google استفاده ميشود، بنابراين يادگيري نحوه ارزيابي صفحات ممكن است به شما كمك كند محتواي معتبري ايجاد كنيد كه به كاربران و موتورهاي جستجو خدمات بهتري ارائه دهد. (توجه داشته باشيد كه ابزارهايي كه سعي ميكنند «اقتدار صفحه» يا «مرجع دامنه» را ارزيابي كنند، به سادگي توسط شركتهاي شخص ثالث بر اساس اينكه چگونه فكر ميكنند موتورهاي جستجو به چيزها امتياز ميدهند حدس ميزنند – اين معيارها در واقع در الگوريتمهاي موتور جستجو استفاده نميشوند.
صفحات وب با كيفيت بالا بايد تعاملات معناداري با كاربران ايجاد كنند. جنبههاي اين تعاملات ممكن است از طريق معيارهاي تعامل مانند زمان در صفحه، نرخ پرش، ميانگين مدت جلسه و غيره تعيين شود. موتورهاي جستجو معمولاً تمايلي به افشاي چگونگي يا حتي استفاده از معيارهاي تعامل در الگوريتم هاي خود ندارند. و فقط به اين دليل كه يك موتور جستجو حق ثبت اختراع در مورد نحوه استفاده از تعامل براي اطلاع رساني رتبه بندي جستجو دارد، لزوماً به اين معني نيست كه در حال حاضر از آن استفاده مي كند. با اين وجود، محتواي با كيفيت و تجربه كاربر بخش بزرگي از سئو هستند و اولويت بندي آنها بايد تأثير مثبتي بر ميزان تعامل و نرخ تبديل شما داشته باشد. شما مي توانيد با در نظر گرفتن نيت كاربر، معرفي محتواي توليد شده توسط كاربر و بهبود پيوند داخلي خود، از جمله تاكتيك هاي ديگر، تعامل بيشتري را تشويق كنيد. ما معتقديم تعامل اندازهگيري ميشود و اگر موتورهاي جستجو معيارهاي تعامل را در الگوريتمهاي خود لحاظ كنند، رتبهبندي شما براي آن بهتر خواهد بود.
شهرت
ممكن است طول بكشد تا انتشارات با رعايت استانداردهاي دقيق براي بررسي حقايق و گزارش اصلي، شهرت پيدا كنند. اين شهرت وزن زيادي در ذهن خوانندگان دارد و همين امر در مورد موتورهاي جستجو نيز صادق است. سيگنالهاي دقيقي از طراحي سايت چيست براي ارزيابي شهرت استفاده ميكنند مشخص نيست، اما به افراد، سايتها، مؤسساتي فكر كنيد كه شهرت آنها را بسيار محترم ميدانيد. آنها احتمالاً در طول زمان با ارائه اطلاعات قابل اعتماد و ثابت به اين شهرت دست يافته اند، توسط ديگران به عنوان متخصص در زمينه خود ذكر شده و توسط همكاران يا مشتريان خود به خوبي از آنها صحبت مي شود.
برچسب: ،